نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2503
-
الف
+

ششمین جشنواره سینما ایران در مونیخ آلمان برگزار می شود

ششمین دوره جشنواره «سینما ایران» ، از روز بیست و یکم تا بیست و سوم سرطان (تیرماه) به میزبانی شهر مونیخ آلمان برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم 2 ، شهر مونیخ آلمان از روز بیست و یکم تا بیست و سوم سرطان (تیرماه) مصادف با دوازدهم تا چهاردهم جولای سال روان میلادی برای ششمین‌بار میزبان جشنواره‌ "سینما ایران" می‌شود.

در سال روان فلم‌هایی که درباره کلان‌شهر تهران ساخته شده‌اند، مورد توجه مسئولان جشنواره قرار گرفته‌اند. بر همین اساس، فلم‌های مستند با موضوع تاریخ شهر تهران و معماری آن و فلم‌های کوتاه و تجربی با موضوع فرهنگ جوانان و شهر در این دوره نمایش داده خواهند شد. به طور کلی، برای انتخاب تمام فلم‌ها، شهر با عناصر مختلف و حتی تناقضات آن مورد توجه بوده است.

به گفته رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، در این دوره برای اولین‌بار هنرمندی از ایران در تیم برگزارکنندگان جشنواره حضور دارد. «امیرعلی قاسمی» طراح گرافیک، با مسئولان جشنواره همکاری می‌کند. او از جوانان فعال در عرصه هنر‌های جدید است که از سال ۱۹۹۸ فضای تجربی و مستقل پارکینگ گالری را تأسیس کرده است. فلم‌های این دوره از جشنواره از میان آرشیو فلم‌های مستند، داستانی و کوتاه انتخاب شده است.

جشنواره پیش رو با فلم “صحنه‌هایی از زندگی یک کارگاه” به کارگردانی علیرضا رسولی نژاد آغاز می‌شود. در خلاصه داستان «صحنه‌هایی از زندگی یک کارآگاه» آمده است: «در یکی از روزهای سرنوشت‌ساز پاییزی نامه مشکوکی به دست پسر جوانی که به فلم‌های جنایی علاقه دارد، می‌رسد. او با خواندن نامه ...»

به نقل از تسنیم ، فلم‌های مستند «اهالی خیابان یک طرفه» به کارگردانی مهدی باقری، «سالینجر خوانی در پارک شهر» ساخته پیروز کلانتری، «مجسمه‌های تهران» به کارگردانی بهمن کیارستمی، «سلاطین خیابان‌ها» اثر پالیز خوشدل و فیلم «چی‌چکا( لالایی)» ساخته رها فریدی از دیگر آثاری است که در این دوره از جشنواره نمایش داده خواهد شد.

 ح ح

نظر شما
ارسال نظر